Google Wave versus facebook

By | 02/11/2009
The Wave - 1981... kan du huske den?

The Wave - 1981... kan du huske den?

Hvordan kan Google Wave bruges til markedsføring, hvordan kan det konkurrerer med facebook, twitter, chat client etc.?

Der er tusind spørgsmål, jeg vil prøve at opdaterer dette blog indlæg efterhånden som vi ser de første danske forsøg på markedsføring via Google Wave.

Kodeordet er muligvis i første omgang “public wave“…? Men kan en public wave indekseres af Google?

Endelig sker der noget nyt :-)

Hvis du er på Google Wave, så deltag i en Wave om emnet.

8 thoughts on “Google Wave versus facebook

  1. Kim Bach

    Man kan SLET ikke sammenligne Wave med Facebook, det er OVERHOVEDET ikke et værktøj til markedsføring, det er asynkron der møder synkron, det er fremtiden for samarbejde mellem flere mindre teams der er spredt geografisk, og i dag bruger mail til at kommunikere med.

    Jeg synes at folk skulle stoppe den uinteressante meta-diskussion, og, som “vi” gør, begynde at bruge det til noget.

    Er du på Wave? Jeg bør kunne nås som kim dot bach at gmail evt. googlewave dot com – jeg kan så hive dig med i et par “green rooms”.

    ps. Udelukker ikke at der er nogle der kan bruge Wave til markedsføring, men det egner det sig slet ikke til, IMHO. Typisk, tåbeligt, kommercielt fokus på hvordan man kan kapitalisere på et værktøj, how 20th Century.

    Reply
  2. Kim Bach

    Du har jo ganske ret, set i det lys er “alt” vel markedsføring, det produkt jeg sælger er “samarbejde”, at der så helt sikkert gemmer sig en forretning under dette er af mindre betydning (for mig), hvilket sikkert også er en af grundene til at jeg aldrig bliver “rig”.

    Reply
  3. Mads Gorm Larsen

    Vi kommer til at vente længe endnu førend vi kan afgøre hvad Google Wave vil blive brugt til. Simpelthen fordi det vi ser nu er toppen af isbjerget, og Google vil hele tiden tilføje, ændre osv.

    http://www.version2.dk/artikel/12664-dansk-wave-opfinder-vi-vil-give-fri-adgang-til-google-wave-om-et-aar?bund

    Det minder mig om en ven (Flemming), første gang han kom på facebook skrev han noget i retning af.

    “Hvad skal det til for?”

    Nu opdaterer han sin status fra mobillen, også når han er i kirke.

    Personligt har jeg det lidt ligesom Flemming, det ser smart ud, men hvad skal vi bruge det til. På den anden side, så har jeg på fornemmelse at det her kan blive lige så stort som twitter og facebook.

    Reply
  4. Daniel Graversen

    Hej Mads,
    Ja det kræver nok at man finder nogle anvendelses muligheder for Wave. Jeg ser ikke helt at Wave er en markedsføringsplatform på sammemåde som Facebook. Der er mulighed for at sælge sig selv i forbindelse med brugen af gadgets, der kan indeholde en reklame for nogle af de produkter man forsøger at sælge.
    /Daniel

    Reply
  5. Mads Gorm Larsen

    Hej Daniel

    Undskyld den lange svartid. Meget relevant observation du kommer med, det er netop svært at se hvordan man får ejerskab for noget i GW. Kan man gøre sig til administrator / leder af en bølge, og hvis ikke hvordan sikre man sig så at ens investering af tid i en bølge giver et “afkast” på den indsats man foretager. Det kan måske kun lade sig gøre ved at satse på udvikling af gadgets til GW?

    Din egen blog http://www.masteringwave.com/, indeholder jo i det hele taget mange og gode betragtninger omkring GW.

    Hvad er dit GW konto navn?

    Mange hilsner
    madsgormlarsen@googlewave.com

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.